Blog

Tvorba loga

Logo neboli logotyp popřípadě firemní nebo produktová značka je nejdůležitější grafický symbol firmy, produktu nebo subjektu. Její charakter musí být co nejvíce jednoduchý, ale co nejvíce vystihující činnost nebo vlastnosti nositele, kterého chtějí propagovat. Musí být snadno zapamatovatelný už při prvním setkání s ním. Vytvořit výstižný a kvalitní logotyp je práce, která není jednoduchá jak pro zadavatele tak pro grafika. Zadavatel by měl aspoň v základech nastínit, co si představuje a pak nastává práce pro designera. Formy logotypu jsou různé. Dle mého názoru jsou nejvýstižnější pouze typografické, skládající se z názvu firmy nebo produktu maximálně doplněné nějakým piktogramem. Vždycky začínám tím, že navrhuji logotyp pouze v černé barvě a až potom tvořím barevnou verzi. Logotyp musí totiž v prvé řadě zapůsobit už v jednoduché jednobarevné verzi. Myslím, že v dnešní době je jednou ze základních priorit cena za tuto službu. Proto se cena loga za návrh ode mě pohybuje v rozmezí od 2.500 až 5.000 Kč podle typu využití. Pokud se chcete přesvědčit o kvalitě mé práce, navštivte mou sekci na tomto webu reference a přesvědčte se sami. Prezentuji nejen ukázky, které si klient zvolil za své, ale hlavně ty se kterými jsem byl spokojen sám nejvíce. A to není ješitnost, ale věc vkusu.

Logo v křivkách – jak a kde získat?

Logo v křivkách je označení pro souborové formáty, ve kterých je vytvořeno Vaše logo. Vektorové formáty (vektor, vektorová grafika) jsou například:

Adobe PDF

(přípona souboru: .pdf)

 

corel

(přípona souboru: .cdr)

 

illustrátor

(přípona souboru: .ai)

 

postscript

(přípona souboru: .eps)

 

Jak / kde získat logo ve křivkách?

Logotyp je nejzákladnější prvek corporate identity (firemní identita). Logo v křivkách získáte od grafika nebo grafického studia, které Vám logo vytvářelo.

 

Pokud zatím nemáte profesionálně vytvořené logo, samozřejmě Vám ho vytvořím. Tvorba firemního loga je náročná činnost, jelikož logo reprezentuje charakter firmy a její činnosti nebo jejího produktu. Výsledek musí být co nejvýstižnější a nejjednodušší, aby si ho každý zapamatoval na první pohled. Redesign loga vychází většinou ze staré verze logotypu, který si klient přeje změnit. Výsledkem by měla být modernizace při zachování stejného charakteru loga.

 

Pokud už logo máte, ale nemáte ho ve vektorovém formátu, snadno Vám ho do něj převedu. (Vektorizace logotypu).

 

Vektorová grafika – proč se bez ní neobejdete?

Klasické rastrové obrázky ve formátech BMP, JPEG, GIF či PNG atd. jsou sice užitečné, ovšem pouze v malém procentu případů. Představte si, že se rozhodnete nechat si vytvořit například billboard na dálnici a disponujete pouze logem o velikosti např. 300 x 300 pixelů. Tento obrázek můžete použít na webových stránkách, ale při zvětšení na velikost billboardu se logo rozostří a nelze použít. Je to tím, že klasické rastrové formáty fungují právě na principu pixelizace.

 

Naopak vektorová grafika nepracuje s pixelem, nýbrž používá geometrické tvary, jako jsou bod, přímka, křivka či různé mnohoúhelníky. Logo ve vektorovém formátu AI, EPS a dalších, potom můžete libovolně zvětšovat či zmenšovat aniž by přitom ztrácelo na kvalitě a ostrosti. Navíc můžete s obrázkem vždy pracovat, přidávat či odebírat prvky loga, měnit jejich barvu, atd.

 

Výhody tvorby firemního loga ve vektorech:

 

  1. můžete logo zvětšovat bez ztráty kvality
  2. můžete kdykoliv přidávat, odebírat, měnit jednotlivé prvky loga
  3. oproti rastrům mají vektorová loga malou paměťovou náročnost.

Návrh logotypu Michal Dufek Boxing Team

Byl jsem osloven abych navrhl logotyp pro profesionálního boxera a jeho boxerskou školu v Dolních Břežanech. Pan Dufek neměl žádnou jasnou představu. Proto jsem v prvním kole prezentoval celkem 5 návrhů s různými motivy a až ve druhém kole zvítězil návrh, který je zařazen v sekci Reference. Myslím, že celkem vystihuje činnost této organizace. Logo je použito i při jeho zápasech v ringu.

Návrh logotypu pro PR agenturu Murrow

V roce 2015 jsem byl osloven novinářem Jeronýmem Janíčkem, který je známý moderováním v pražském Radio1 o vytvoření loga pro PR agenturu Murrow. Název vychází ze jména známého amerického novináře. Požadavek byl, aby bylo logo co nejjednodušší. Zvolil jsem jsem klasické patkové písmo a jediné zvýraznění je rozdělené písmeno dvojité w odlišené červenou barvou. Návrh byl přijat. Následně jsem k logu připravoval ještě vizitky a návrh webu. Dále si u mě pan Janíček objednal ještě další zakázky. Dejte si na něho pozor. Dodnes mi nezaplatil ani korunu a vyhýbá se komunikaci.

Návrh logotypu Laurus Central Group

V září loňského roku jsem vytvořil pro agenturu Typograf tři grafické návrhy logotypu pro společnost Laurus Central Group zabývající se prodejem matrací, lůžkovin a dalšího sortimentu spojeného s kvalitním spánkem. Prezentuji ve svých referencích návrh, se kterým jsem byl nejvíce spokojený já jako autor. Klient zvolil jinou variantu kde jsem použil vavřínovou ratolest. Podmínkou klienta bylo, aby návrh působil luxusně a byla použita zlatá barva. Jako doplněk jsem vytvořil i firemní vizitky, které jsou v původní podobě s aktuálním logotypem.

Převod logotypu EnviCare GR do křivek

V roce 2016 jsem byl na základě své webové prezentace požádán o převedení logotypu EnviCare GR do křivek. Ačkoliv byla předloha pro překreslení malá a logotyp složitý, práce se zdařila k úplné spokojenosti klienta. Firma sídlí v Bratislavě a zabývá se enviromentálním poradenstvím a ekologickou likvidací odpadů. Logotyp zařazuji do svých referencí.

Návrh logotypu 4M dentistry

V roce 2015 jsem byl prostřednictvím své webové prezentace osloven na návrh logotypu rodinné zubařské ordinace v Brně, jejíž všichni členové mají v příjmení písmeno M. Klient dodal hrubou představu podoby logotypu, kterou jsem doladil podle sebe, včetně použitého písma, barev, kompozice atd. Prezentuji ho ve svých referencích. K dalším realizacím pro tohoto klienta patří reprezentativní cedule a součást orientačního systému pro budovu, ve které ordinace sídlí. Jako materiál byl zvolen dibond, což je sendvičový materiál hliník-plast-hliník v kovové lesklé variantě.

Grafické návrhy a DTP pro společnost Amica

V období let 2007 až 2010 jsem pro agenturu Aimon navrhoval a připravoval mediální kampaně pro společnost Amica známou širokým sortimentem kvalitních elektrospotřebičů. Kampaně probíhaly takřka výhradně prostřednictvím celostránkových inzerátů a půlstran v různých tištěných médiích. Některé měly jen jeden vizuál, jiné společné téma, ale více konceptů. Několik ukázek jsem zařadil do svého portfolia.

Návrh logotypu a účast ve výběrovém řízení města Klatovy

V roce 2012 jsem se rozhodl, že se zúčastním výběrového řízení na návrh logotypu a corporate identity vypsaného městem Klatovy. I když kvůli velkému množství účastníků tenderu nebyla moc velká šance na úspěch, šel jsem do toho. Rozpracoval jsem tři návrhy spojené s charakterem města. Za nejvýstižnější považuji ten, který prezentuji ve svých referencích. Zvolil jsem moderní groteskové písmo a doplnil ho piktogramem zobrazujícím dominantu klatovského náměstí Černou věž a oblouk znázorňující klatovské podzemní katakomby. Ve výběrovém řízení jsem se dostal pouze do 2. kola. Vítězný návrh je na stránkách města klatovy.cz. Posuďte sami.

Grafická úprava a příprava pro tisk Audi magazínu

V letech 1995 až 1998 jsem pro vydavatelství Panorama Publishing a Importer VW připravoval Audi magazín. Od grafické úpravy, DTP zpracování až po přípravu pro tisk čili vše od A do Z. Časopis měl 100 stran a vycházel čtvrtletně. Tehdy se do tiskárny posílaly jako tiskové podklady ještě litografie s kontrolními nátisky. Jelikož je to dvacet let, dochovaly se mi z té doby jen dvě ukázky, které zařazuji do svého portfolia. Jednou z nich je inzerát, který propagoval časopis v ostatních médiích, která ve vydavatelství vycházela. V průběhu let jsem dělal i další časopisy. Např. FilmJam, Receptář Prima nápadů nebo Telnet. Pro vydavatelství Media Invest Praha jsem také navrhoval layout magazínu o golfu Golf In včetně hlavičky. Z projektu nakonec kvůli nedostaku financí sešlo. Ukázky také zařazuji do svých referencí.

Návrh logotypu CityMate

V roce 2011 jsem vytvořil 3 grafické návrhy logotypu pro e-shop s elektrokoly a elektroskútry CityMate, pro který jsem následně dělal i design webových stránek. U všech logotypů se vždy snažím, aby byly co nejjednodušší a vystihovaly jejich nositele, protože jen tak jsou snadno zapamatovatelné. Proto jsem v tomto případě zvolil ve vybraném návrhu symbol elektrické zástrčky. Výsledek si můžete prohlédnout v sekci Reference.

Redesign logotypu pro firmu BZ Cranes

Prostřednictvím své webové prezentace www.logoworks.cz jsem byl požádán o redesign zastaralého logotypu pro společnost BZ Cranes. Firma se zabývá výrobou zdvihacích zařízení a jeřábů. Sídlí v severních Čechách u Teplic. Vzhledem k zaměření firmy jsem použil piktogram šipky nahoru a groteskové písmo technického rázu. Ve výběrovém řízení jsem bohužel neuspěl a byl vybrán návrh konkurence. Přesto ho zařazuji do svých referencí.